Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, 10 Januari 2011

| sedih , kesian , kerjasama |


hello cute readers.

06JAN2011
jumaat malam sabtu ,
adalah pergerakan kami dari BURGER KING skudai ke KL .
kami semua berkumpul pada pukul 12am 07JAN2011 .
tapi ada yg kelewatan jugak . biasalah ..
masalah masing2. .
walaupun lambat , suasana semasa menunggu dierg pown tetap seronok.
penuh dengan gelak ketawa .
maaf la gamba diatas agak gelap .
kawasan ta bercahaya . hahaha!~~

note:MACAM TAK KENA NGAN TAJUK JER..

nak tawu nape ta kena. kalaw aq pown kutok owner blog nie.
tp atas nie INTRO .
cerita yg mengena tajuk tu ye lah .
selepas berkumpul . kami ada 17 buah biji skuter.
diberi ceramah oleh leader klub , dan doa .
double checking motor n kami memulakan pergerakan.
perhentian pertama kami di SHELL kulaijaya.
NEXT..pertronas MACHAP .
bermula la kisah .
dalam perjalanan MACHAP ke PAGOH .
berlaku lah insiden yg kami tidak dijangka .
buumm. .. strrreeeecchhh . bunyi besi berseret .
rupa2nya . kawan rapat aq terlanggar aq akibat aq brek .
aq pula brek sebab org brek dan org dpan brek sbb dpannya brek.
ta sangke plak kan . kat atas highway mane ade org na brek.
tapi itu lah na terjadi pada kiteorg .
kesian mmbe aq .
moto yang insiden 4 biji tapi penunggang yg jatoh 3 org .
yg langgar aq paling terok .
lepas jatuh teros dye seret ke b\ahu jalan.
buku lalinya nampak tulang . semua mengucap .
5minit kat tepi jalan kami teros masukkan dalam keta guard blakang konvoi nie.
moto nye mmbe aq bawak.
500m lagi simpang yongpeng .
terkena pulak kat aq . tayar belakang pecahh .
aq redah je . demi membe aq dapat anta g klinik .
smpai banda yongpeng kol 4.30a.m
kedai sume tutop .
kiteorg lepak je kat caltex . cuci2 luka . balut dengan kain .

Bincang2 , mmbe aq terpaksa balik .
dan 5org turut balik .
aq pown dengan hasrat yg tinggi hendak ke KL terpaksa batalakn demi kawan.
mungkin tahun depan ada rezeki .
kami tunggu sampai suboh .
tiba2 pekerja caltex tu dtg dan memberi bantuan hantar ke ospital batu pahat.
jauhnye agak2 30km ..
lg 11biji menersukan pejalan ke KL .
kami mendoakan mereka selamat sampai dan pulang .

KAMI ?
2org kawan aq iaitu JEPP dan SAFARIE teman si ANEP(mangsa)
anta ke ospital BAtu PAhat .
lg 3org tinggal di Yong Peng .
aq dengan geng lg dua org tuh rase ta selese dgn persekitaran caltex ..
kami terus anta satu satu moto ker masjid besar yong peng
lepas jerh setel 6biji moto tu , kiteorg terus tumpang tidur di kaki lima masjid uh .
dapatlarh tido sejam dua...
masa tu , menunggu kedatangan bapak aq amek moto si anep nan safarie.
kebetulan pulak bapak aq ada kat batu pahat.
moto dieowg nie poblem tayar depan GELONG.

skip kan cite .
ANEP kaki berjahit dr pagi hingga ke ptg .
setel je teros g MACHAP .
moto anep mmbe aq bawak dan moto safarie dia tuka spotrim kat sane teros.
aq yg bawak ANEP pulang.

JEPP , MAN , BOY , thanxx gengg !
kiteowg mmg ta serik !
kowangnya team mmg ada teamWORK !

gamba yg lain aq akan upload kan nanti .gamba anep sakit blom dapat lg .

** moto aq selepas disodok **

** sorry ery , kaverset autoshow lu calar . (bawah carbon)
lu mmg hero der . jatoh sebab elak langgar anep**

** moto anep yg langga aq selepas seret sejauh 50m **

** moto safarie selepas elak terlanggar moto ery **

Tiada ulasan: