Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, 27 April 2011

koleksi lawak 3

Rahmat dan Peguam(isu kahwin)

Rahmat ialah saksi satu kes jenayah berat, kelihatan gementar dan gugup ketika diminta memberi keterangan oleh seorang peguam. Dengan suara yang lantang, peguam itu bertanya, adakah anda sudah berkahwin?.

Sudah, Tuan. jawab Rahmat dengan suara yang tersekat-sekat.

Peguam : Sudah berapa kali, kamu berkahwin

Rizal : Sekali sahaja.,

Peguam : Dengan siapa kamu berkahwin?,

Rizal : Seorang perempuan, Tuan!

Kerana panas mendengar jawapan dari Rahmat, dengan marah, peguam berkata, Tentulah kamu berkahwin dengan perempuan. Kamu pernah dengar ke ada orang yang kahwin dengan lelaki? ,

Rahmat : Ada tuan, adik perempuan saya berkahwin dengan lelaki, tuan.


Puisi untuk suami nak kawin lain

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...

*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!
NAK KAWIN LAIN KONON!!!

Selasa, 26 April 2011

koleksi lawak 2

Penjaga Gajah

Seorang pengurus sebuah Zoo mendapat panggilan telefon mengenai kematian seekor gajah di Zoo tersebut. Sebagai langkah pemeriksaan, pengurus tersebut telah pergi ke kandang gajah tersebut dan mendapati ada seorang lelaki menangis bersebelahan dengan bangkai gajah tersebut.

Pengurus : Sebagai penjaga gajah, saya faham kesedihan yang kamu tanggung kerana apabila haiwan yang kita bela sudah mati.

Lelaki : Saya bukan penjaga gajah ini, tuan. Tetapi sayalah yang ditugaskan untuk menggali kubur dan menanamnya.

Teknologi Jepun , Amerika dan Malaysia

Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.

Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.

Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami.

(Dipanggillah 2 orang tukang untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi)

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS!

Rabu, 20 April 2011

koleksi lawak 1



mandi lumpur





Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.

"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah."









Suami isteri



Malam tu lepas makan malam, Ajoi lepak-lepak di depan TV sambil berbual dengan isterinya.

Ajoi: “Kalau abang meninggal, ayang menikah lagi tak?”

Isteri: “Tentu saja tidak! Ayang akan duduk dengan adik perempuan Ayang. Abang pulak camner kalau saya meninggal, abang nikah lagi tak?”

Ajoi: “Tentu sekali tidak , sama juga macam ayang… abang juga akan tinggal bersama dengan adik perempuan Ayang…

: exam tapi .... :



hye peepss ! !






aq sehat jerk . n skunk nie bulan aq serta pelajar2 laen final exam .






so mmg ta nyempat2 la na bukak . tapi aq tetap ade blog tercinta nie .






ari nie 20 hb april.



aq bengang gile ngn bdk name ADY nie .



aq ckp elok2 kawan bro der .



dia boleh ckp aq ko gua lu .



aq ta kesa la kann . ta aleh2..



bole plakk cakap .









  1. gi mampus same awek ko yg bodo uh .






  2. ko nie bangang ke ?






  3. ko nie melayu ke keling ?






  4. apsal ko nie tak paham bahasa melayu ?






  5. jgn smpai aq letak pistol atas kepala family ko






  6. aq ngn memb2 aq bush uma ko






  7. gi mampus ko r.



pnjang story nye tp motif aq msg dia just nak minx alamat rumah tok pos brg jerk .




lastly , aq mncarut !@#%*&^@#$#&$^(^*)%^#$@%!@$%!~!@$!@%$@#^$%&%^*^&(&*




tu yg die reply gi mampus ko r.perghhhh.




seriess ,. ALLAH jerk tawu aq cam maner kan .




cubaan cubaan cubaan .







tq la sudi bace luahan aq nie. :)




Rabu, 13 April 2011

~ puhh puhhhh puhh ~

hye peeps !

i m so sory . aq mintak maap sangat2 da lame ta update .
aq sentiasa oke dan cume ada something je sblm nie yang menghalang aq aktif ber0n9.
hehehe : )
lagipown da nak final exam . yang amek exam aq doakan korang berjaya k
ade mase nnty aq update lagik !

thanxx beb sentiasa bace blog aq .

Rabu, 6 April 2011

♥ K.A.W.A.N ♥

heloo peepps !

arinie aq na update tentang ape yang aku akan ingat sampai bile2 !

iaitu .. kawan ! korang pown mesty ade kawan kann !

~ dieowg nie adalah kawan dan roommate aq !

****kebahagiaan kami ialah semua nama mula huruf F ****

nie lah aq : paesh : FAIZ
nie lah FAUZI a.k.a kecik
nie lah FITRI a.k.a kucing
nie lah FAEZ a.k.a bangla






kami sentiasa bersama !
thanxx membaca ! turunkan la kate hikmat2 ! eehehe

Ahad, 3 April 2011

: horoskop dalam islam :

assalamualaikumm semua !
hello pepp !

segmen harinie aq na kongsi horoskop melalui bulan islam sewaktu kelahiran anda !

lupe korang nya harijadi dalam bulan islam ?
tekan sini jerkk >machine<

Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda
dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan itu
mempunyai pengaruh yang tersendiri terhadap perilaku.
Dicatatkan bagi menambahkan pengetahuan:

  • Muharram
    Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan
    menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang
    sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik,
    dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang
    pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan
    yang baik dan selalu berada dalam selamat.

  • Safar
    Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui kesalahannya.
    lbubapanya perlu mendidiknya bagi menghilangkan tabiat
    buruk itu, jika tidak, kehidupannya akan menjadi susah
    di kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia
    melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya
    ianya akan
    mendatangkan hasil.

  • Rabiul Awal
    Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat
    besar, menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa
    diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka. Sifat negatif
    dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan
    mudah marah.

  • Rabiul Akhir
    Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran dan
    kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar wataknya,
    mudah mengangkat tangannya. Kehidupannya menjadi sukar
    kerana tabiat buruknya itu. Ibubapa menempuh kesukaran
    dalam mendidiknya.

  • Jamadil Awal
    Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia
    berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu yang
    bodoh atau bahaya. Walaupun begitu, keberanian dan
    tekadnya itu akan menunjukkan hasil usahanya, yang
    menemui kegagalan juga.

  • Jamadil Akhir
    Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai
    kepandaian ada padanya. Apabila dia tahu bahawa dia
    salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi
    bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak
    mahu mengalah. Semasa kecilnya, ibubapanya perlu
    mendidiknya dengan baik agar terserlah sifat-sifatnya
    yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa
    dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.

  • Rejab
    Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut
    mendidiknya dengan baik agar dia dapat menerapkan
    nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa, dia suka
    bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu.
    Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walau
    bagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa.

  • Sya'aban
    Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan rezekinya
    tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia mudah mengalah
    semasa bermain dengan kawan-kawan. Kelakuannya baik,
    berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa
    dewasanya dia akan berjaya dalam segala kerjayanya dan
    mudah mendapat rezeki.

  • Ramadhan
    dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak
    angkuh kepada teman yang dikenalinya. Dia tidak suka
    menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu selamat.

  • Syawal
    Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak suka
    dikalahkan oleh orang lain. Hal ini membahayakan
    hidupnya, oleh itu ibu bapanya perlulah mendidiknya
    dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya itu.
    Jika tidak kehidupannya menjadi susah kerana perangai
    keras hatinya, dan dia selalu bergaduh terutamanya
    dalam hal mencari rezeki.

  • Zulkaedah
    Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik pada
    dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak berfikir,
    kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan mendapat
    hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana
    banyak berfikir, perbuatannya kadang kala menjadi
    keliru. Dia seharusnya bertindak tanpa terlalu banyak
    berfikir untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.

  • Zulhijjah
    Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu
    baik pula. Dia sering mendapat padah dari perbuatannya
    sendiri. Dia sukar mengawal perasaannya, kadangkala
    terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. 0leh kerana
    dia tidak dapat memberikan garis pemisah, dia sukar
    mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia
    seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan kurang
    pertimbangan.

bukan rekaan . dari sumber yang dikaji .

~hepyyy ~


hello cute cute readers .

aq just na share sket tentang kat atas nie .

simple tp bermakna bagi aq..

lagi2 kalau ade strawberry .. hehehe:)

from ? my partner life.amin.

thanxx dearr ! like3

Sabtu, 2 April 2011

winner ! contest G.A FOREVER in PINK !


Hye peeps !

Arinie sebenarnya aq agak keletihan kerana pagi tadi aq terlibat program kepimpinan .

Aku merangkap sebagai ketua fasi banyak tugasnya .ingat balik nak tydo .

Blogwalking japp . nmpak pulak title tulis

KEPUTUSAN PEMENANG CONTEST G.A FOREVER IN PINK
tengok2 .

-

-

-

-

Gamba aq ade dan menjadi pemenangnya ! hehe

Amy my geng pown dapat . tahniah bro !

Miss pink , thanxx a LOT !