Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, 19 Jun 2011

" teringat .. "




Hye peeps !

Lame ta dga story kann . . tetiba rajen plak nak naip ..

Ntah mengapa hari ini dan semalam aq berasa bahagia bersama teman hidupku …

Aku berharap sentiasa bersama kau .

Kau adalah segalanya Noor Mazriha.

Hari ini aq mengemas folder2 yang menyemak di dalam lappy ku ,,

Sedang aq kemas folder itu , tetiba aq terjumpa satu folder yang bertajuk

“Kem Kepimpinan SK LKTP Air Tawar 1” ..

Disituu . aq melihat balik wajah2 pelajar Air Tawar 1 yang menjadi kenangan manis

pada diri ku . dengan kumpulan PERSIS(Pembimbing Rakan Siswa) aku dapat menimba pengalaman

bersama ahli pasukan yang lain .

yang tersirat ini aku ungkap ialah . kami AHLI PERSIS sejujurnya

merindui dirimu , tanpa mu mungkin kami tiada kekuatan .

tanpa mu mungkin kami tidak Berjaya melakukan .

tanpa mu mungkin kami hanya pelajar biasa.

Dan tanpa mu mungkin kami membuang masa.

Dirimu dan tunjuk ajar mu sentiasa kami ingati .

Kami tak kan melupakan kenangan bersamamu .

Dan .

Kami mendoakan kejayaan mu disana.

MISS MAHDIAH JAMIAN . JUJUN.

Isnin, 13 Jun 2011

koleksi lawak 5

Mr Brown

Suatu ketika ada seorang ingin menelefon Mr. Brown.
Penelefon : Hello, boleh saya hendak bercakap dengan Mr. Brown?
Penerima : Oh, ini Mr. Black.
Penelefon :Oops Sorry, wrong color!

Kesian Makcik nie…

“Satu pagi di stesen keretapi… Ada satu makcik tu dia tanya Attenden kaunter.
Makcik: Anak, keretapi sampai jam berapa??
Attenden kaunter: yang dari Alor Setar sampai jam 2 petang, yang dari Kota Bharu sampai jam 1 petang, yang dari Kuala Lumpur sampai jam 4 petang, yang dari Gemas pulak satu jam lagi sampai la. Makcik nak pergi mana??
Makcik: Tak ke mana. Makcik nak melintas aja. Terima kasih lah anak, ni maknanya takde lah keretapi lalu sekarang kan… ? Terimakasih banyak-banyak. Makcik tumpang lalu ye…

Interview dalam English


Daud sedang di interview di sebuah syarikat :

Pegawai : Nama saudara siapa ?

Daud : “Daud…”

Pegawai : “Cuba ceritakan tentang keluarga saudara !!…

Daud : “Saya 2 beradik.. adik saya masih belajar di Kampung.. Orang Tua saya tinggal di Perak.. Nenek dan Datok saya dari belah ayah tinggal di Perlis… Nenek dan Datuk dari belah Ibu pula tinggal di Johor.. Bapak saudara dan mak saudara semua tinggal di Melaka..

Pegawai : “Apakan saudara boleh berbahasa ingeris ?

Daud : “Yes .. sir … “

Pegawai : “now tell me about your family in English !!… “

Daud : “Sorry sir .. i don’t have family in English … they’re all living in Malaysia”

Ahad, 12 Jun 2011

koleksi lawak 4

Janda Yang Dahaga

Disini saya ingin menceritakan sebuah kisah mengenai seorang janda yang baru sahaja kema tian suami…. Hasnah seorang janda kaya yang baru sahaja kema tian suaminya akibat kema langan jalanraya. Beliau masih muda lagi dan mempunyai potongan badan yang cantik. Sejak kema tian suaminya, beliau sentiasa diusik oleh jejaka-jejaka kampung yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayan kerana pemuda-pemuda kampung tersebut, kerana hatinya masih lagi merindui arwah suaminya… Walaupun…. hatinya berasa
sepi ketika waktu ini. Lebih-lebih lagi di waktu malam … Rasa sepi
hatinya tiada siapa yang tahu… Pada satu malam, kira-kira pukul 2
pagi…. beliau bangun dari katilnya… badannya terasa panas….
tekaknya terasa haus…. beliau terasa begitu dahaga sekali. Beliau
bangun dan keluar dari bilik menuju ke dapur.. sampai di dapur… beliau terus membuka peti ais dan mengambil sebotol air sejuk…. beliau tuang ke dalam cawan dan meminumya…
Setelah meminum air tersebut.. beliau kembali kedalam bilik dan tidur semula… Sekian terimakasih, itulah kisah seorang janda yang dahaga……….. Wah, sepenuh hati korang mambaca nyer.
Ha…haa…haaa….

Lupa jalan pulang

Jenny mempunyai masalah berat badan, lalu menemui doktor untuk mendapatkan rawatan dan nasihat. Daripada pertemuan singkat itu dia dinasihatkan supaya berlari 16km sehari selama sebulan. Doktor Sin Chan juga memberi jaminan bahawa cara itu amat berkesan. Jenny mengikut nasihat yang diberikan. Selepas 30 hari mengamalkan, berat badannya turun sebanyak 10 kg. Dia terlalu gembira lalu menelifon Doktor Sin Chan. “Tapi sayer ader masalah besar nih….” katanyer. “Apa masalah awak?” DOKTOR bertanyer….. “Macam mana saya nak balik doktor,
skang nie,….saya berada 480km dari umah……..